U 2015. godini Umjetnička organizacija Cristoforium dostojno je obilježila 120. obljetnicu rođenja velikog hrvatskog pijanista i pedagoga Svetislava Stančića utemeljenjem pijanističkog ciklusa koncerata, koji se izvodi na jedinstvenom klaviru, koncertnom Pleyelu, jedinom takvom u Hrvatskoj, koji je nekad pripadao ovom velikanu hrvatske glazbe, uz brojne druge manifestacije (izložbe, majstorske radionice, predavanja, prezentacije i ostalo). Umjetnička organizacija Cristoforium utemeljuje ciklus nazvan po Stančiću kako bi obnovili i trajno obilježili sjećanje na njegov rad i doprinos hrvatskoj glazbi i kulturi.
U prvoj sezoni, ciklus se sastojao od sedam recitala uvaženih hrvatskih, ali i inozemnih pijanističkih imena, koje su održali u velikoj dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda, instituciji u kojoj je Svetislav Stančić ostavio neizbrisiv trag. U 2015. godini održala su se tri recitala. Ciklus je u listopadu 2015. godine otvorio slavni izraelski pijanist Boris Giltburg, jedan od najtraženijih pijanista današnjice te osvajač brojnih najvećih međunarodnih natjecanja, među kojima je i «Queen Elisabeth» 2013. godine u Belgiji, jedno od četiri najveća međunarodna pijanistička natjecanja. Drugi recital u studenom 2015. godine održao je renomirani austrijski pijanist i dirigent Stefan Vladar, svojevremeno pobjednik «Beethoven» natjecanja kao najmlađi laureat ikada na tom natjecanju, umjetnički voditelj i dirigent te solist Wiener Kammerorchester iz Beča i uvaženi profesor na Univerzitetu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču. Određeno je da hrvatski pijanisti, redom profesori na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, u svoje programe uvrste i skladbe Svetislava Stančića, kao i kompozicije koje su posvećene njemu i njegovim slavnim učenicima. Svaki koncert posvećen je Svetislavu Stančiću i njegovim učenicima (najvećih pijanista i klavirskih pedagoga u povijesti naše zemlje), na način da svaki hrvatski pijanist održava recital u spomen na nekoga od spomenutih uz popratnu izložbu, predavanja i izvođenja djela posvećena tim velikanima hrvatskog pijanizma. Time će se očuvati sjećanje na temelj glazbenog obrazovanja u RH ali i oživjeti izvođenje hrvatskih djela. Koncerti će biti audio i vizualno snimati te će ostati kao trajan dokument za kasniju eventualnu kulturno – turističku ponudu zemlje. Već prva sezona bila je iznimno posjećena i hvaljena od struke i javnosti, čime se ne može baš svatko pohvaliti. Točnije, u Hrvatskom glazbenom zavodu takvu prometnost nisu imali ni ciklusi koji tamo egzistiraju deset i više godina. Također, postojala je velika medijska eksponiranost u svim dnevnim, tjednim i mjesečnim tiskovinama, kao i internet portalima i društvenim mrežama.
U sezoni 2015./ 2016. nastupila su 2 inozemna pijanista svjetskih karijera, kao i 4 hrvatska predstavnika: Đorđe Stanetti, Hari Gusek, Ljubomir Gašparović i Lovre Marušić. Osim u listopadu i studenom, recital je u prosincu 2015.godine održao Đorđe Stanetti, pijanist i redovni profesor na Muzičkoj akademiji koji je obrazovanje stekao u Beču, u čast Svetislavu Stančiću.
U 2016. godini (veljača, ožujak i svibanj) recitale su redom održali hrvatski pijanisti i profesori na Muzičkoj akademiji u Zagrebu: Hari Gusek koji je obrazovanje stekao u Moskvi a svoj je recital posvetio Darku Lukiću i Ljubomir Gašparović koji je obrazovanje stekao (osim kod Ive Mačeka, slavnog hrvatskog pijanista i učenika Svetislava Stančića) i kod velikog Alda Ciccolinija u Parizu. Svoj je recital posvetio velikom Ivi Mačeku.
Recital je održao i mladi Lovre Marušić, tada student Muzičke akademije u Zagrebu koji se obrazovao u Rusiji sa karijerom u usponu i jedan od najvećih talenata Muzičke akademije posljednjeg desetljeća. U listopadu 2016. godine, novu sezonu otvara proslavljeni američko-francuski pijanist Eugen Indjic, omiljen među zagrebačkom publikom, a nastavlja u prosincu Dalibor Ciklojević, dekan Muzičke akademije u Zagrebu.
U veljači 2017. godine, recital u čast Dore Gušić održala je Katarina Krpan, hrvatska pijanistica i pedagoginja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Nakon nje, u ožujku je slijedio recital slavnog ruskog pijanista, laureata natjecanja «Čajkovski» Nikolaia Demidenka, koji je srca zagrebačke publike recitalom za pamćenje. Predzadnji koncert u sezoni održao je pobjednik meuđunarodnih natjecanja «Gina Bachauer» i Sydney International Piano Competition Andrej Gugnin a sezonu je zatvorio naš najuspješniji pijanist mlađe generacije, jedini sa ovih prostora finalist «Fryderyk Chopin» natjecanja u Varšavi i laureat «Queen Elisabeth» natjecanja u Bruxellesu, Aljoša Jurinić, koji je svoj recital posvetio Branki Musulin.
Otvorenje sezone 2017./2018. u listopadu 2017. godine trebao je otvoriti iznimno uspješni mladi hrvatski pijanist, orguljaš i skladatelj Bruno Vlahek recitalom posvećenom Stjepanu Radiću ali smo taj koncert morali otkazati zbog nedovoljnog sufinanciranja od strane Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport grada Zagreba. Tako će u studenom 2017. recital održati iznimno traženi mladi pijanist Inon Barnatan, Artist in Residence Newyorške filharmonije i time ćemo otvoriti novu sezonu.
U 2018. godini nastupila je u veljači najuspješnija hrvatska pijanistica sa inozemnom karijerom, Martina Filjak koja je recital posvetila svome ocu Ranku Filjaku. U ožujku je nastupio najuspješniji makedonski pijanist mlađe generacije, Dino Imeri, dok je u travnju na Pleyelu nastupio slavni Andrei Korobeinikov, ruski pijanist velike solističke i komorne karijere. Ciklus u sezoni 2017./2018. zatvorit će Petar Klasan, hrvatski pijanist i član Barenboim-Said fondacije i akademije.
2019. godine očekuju nas nastupi armensko-hrvatskog pijanista Rubena Dalibaltayana, Danijela Detoniija, slavnog ruskog pijanista Vadyma Kholodenka, izvanrednog izraelskog pijanista Borisa Giltburga, pobjednika “Queen Elisabeth” natjecanja u Bruxellesu te ruskog “čuda od dijeteta” Alexandra Malofeeva.
Bonus koncert dobit će besplatno pretplatnici ovog ciklusa – nastup najpoznatijih hrvatskih umjetnika, pijanista Aljoše Jurinića i gitarista Petrita Cekua.
Novost od sezone 2017./2018. je svakako i novi prostor održavanja ciklusa – Velika čitaonica Hrvatskog državnog arhiva Republike Hrvatske.
Dugoročni cilj jest održavanje smislenog i koncepcijski složenog pijanističkog ciklusa, na kojem bi nastupali najrenomiraniji hrvatski i inozemni pijanisti ali i mladi hrvatski pijanisti sa karijerom u usponu. Istodobno, jedan od ciljeva je i trajno obilježiti i ponovno oživjeti ime Svetislava Stančića u Zagrebu, gradu u kojem je djelovao cijeli život i ostavio duboke tragove u njegovom kulturnom životu.
Pod njegovim imenom, ovi koncerti postali su važan i nezaobilazni glazbeni događaji, koji su se ubrzo nakon otvaranja upisali već kao tradicija mnogobrojnoj zagrebačkoj i hrvatskoj publici, a inozemnim izvođačima sinonim zagrebačke i hrvatske kulture, te se ciklus trajno ucrtao na kulturnu kartu Zagreba i Europe. Također, ovaj ciklus postao je već nakon prve uspješne sezone u Europi i među kulturnim krugovima simbol grada Zagreba na području pijanizma. Potporom ovom ciklusu, Zagreb pokazuje da mu je stalo imati ciklus koncerata najviše razine, smislen i koncepcijski jasan, koji se ponosno može usporediti sa bilo kojim pijanističkim ciklusom najviše razine u Europi, nakon dugo godina. Također, bitan element je zasigurno i jedinstveni Pleyel, sada dio Zbirke klavira Danijela i Ljubomira Gašparovića, najveće i najvrijednije privatne zbirke povijesnih klavira u Hrvatskoj. Jasan koncept, dosadašnja iznimno uspješna realizacija, višestruko očuvanje hrvatske kulturne baštine te slavni inozemni pijanisti, od kojih su svi traženi po najvećim svjetskim pozornicama – sve su to snažni argumenti za dolazak na jedinstveni pijanistički ciklus.
Provjerite kako je bilo prethodnih sezona jedinstvenog pijanističkog ciklusa koncerata Pleyel Svetislava Stančića!
Saznajte višeGit prestis estruntibus as dolore dolorer uptaepu ditaquia veliquaectur aris sim
Saznajte više