O ciklusu Pleyel Svetislava Stančića

U 2015. godini Umjetnička organizacija Cristoforium dostojno je obilježila 120. obljetnicu rođenja velikog hrvatskog pijanista i pedagoga Svetislava Stančića utemeljenjem pijanističkog ciklusa koncerata, koji se izvodi na jedinstvenom klaviru, koncertnom Pleyelu, jedinom takvom u Hrvatskoj, koji je nekad pripadao ovom velikanu hrvatske glazbe, uz brojne druge manifestacije (izložbe, majstorske radionice, predavanja, prezentacije i ostalo). Umjetnička organizacija Cristoforium utemeljuje ciklus nazvan po Stančiću kako bi obnovili i trajno obilježili sjećanje na njegov rad i doprinos hrvatskoj glazbi i kulturi.

U prvoj sezoni, ciklus se sastojao od sedam recitala uvaženih hrvatskih, ali i inozemnih pijanističkih imena, koje su održali u velikoj dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda, instituciji u kojoj je Svetislav Stančić ostavio neizbrisiv trag. U 2015. godini održala su se tri recitala. Ciklus je u listopadu 2015. godine otvorio slavni izraelski pijanist Boris Giltburg, jedan od najtraženijih pijanista današnjice te osvajač brojnih najvećih međunarodnih natjecanja, među kojima je i «Queen Elisabeth» 2013. godine u Belgiji, jedno od četiri najveća međunarodna pijanistička natjecanja. Drugi recital u studenom 2015. godine održao je renomirani austrijski pijanist i dirigent Stefan Vladar, svojevremeno pobjednik «Beethoven» natjecanja kao najmlađi laureat ikada na tom natjecanju, umjetnički voditelj i dirigent te solist Wiener Kammerorchester iz Beča i uvaženi profesor na Univerzitetu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču. Određeno je da hrvatski pijanisti, redom profesori na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, u svoje programe uvrste i skladbe Svetislava Stančića, kao i kompozicije koje su posvećene njemu i njegovim slavnim učenicima. Svaki koncert posvećen je Svetislavu Stančiću i njegovim učenicima (najvećih pijanista i klavirskih pedagoga u povijesti naše zemlje), na način da svaki hrvatski pijanist održava recital u spomen na nekoga od spomenutih uz popratnu izložbu, predavanja i izvođenja djela posvećena tim velikanima hrvatskog pijanizma. Time će se očuvati sjećanje na temelj glazbenog obrazovanja u RH ali i oživjeti izvođenje hrvatskih djela. Koncerti će biti audio i vizualno snimati te će ostati kao trajan dokument za kasniju eventualnu kulturno – turističku ponudu zemlje. Već prva sezona bila je iznimno posjećena i hvaljena od struke i javnosti, čime se ne može baš svatko pohvaliti. Točnije, u Hrvatskom glazbenom zavodu takvu prometnost nisu imali ni ciklusi koji tamo egzistiraju deset i više godina. Također, postojala je velika medijska eksponiranost u svim dnevnim, tjednim i mjesečnim tiskovinama, kao i internet portalima i društvenim mrežama.

U sezoni 2015./ 2016. nastupila su 2 inozemna pijanista svjetskih karijera, kao i 4 hrvatska predstavnika: Đorđe Stanetti, Hari Gusek, Ljubomir Gašparović i Lovre Marušić. Osim u listopadu i studenom, recital je u prosincu 2015.godine održao Đorđe Stanetti, pijanist i redovni profesor na Muzičkoj akademiji koji je obrazovanje stekao u Beču, u čast Svetislavu Stančiću.

U 2016. godini (veljača, ožujak i svibanj) recitale su redom održali hrvatski pijanisti i profesori na Muzičkoj akademiji u Zagrebu: Hari Gusek koji je obrazovanje stekao u Moskvi a svoj je recital posvetio Darku Lukiću i Ljubomir Gašparović koji je obrazovanje stekao (osim kod Ive Mačeka, slavnog hrvatskog pijanista i učenika Svetislava Stančića) i kod velikog Alda Ciccolinija u Parizu. Svoj je recital posvetio velikom Ivi Mačeku.

Recital je održao i mladi Lovre Marušić, tada student Muzičke akademije u Zagrebu koji se obrazovao u Rusiji sa karijerom u usponu i jedan od najvećih talenata Muzičke akademije posljednjeg desetljeća. U listopadu 2016. godine, novu sezonu otvara proslavljeni američko-francuski pijanist Eugen Indjic, omiljen među zagrebačkom publikom, a nastavlja u prosincu Dalibor Ciklojević, dekan Muzičke akademije u Zagrebu.

U veljači 2017. godine, recital u čast Dore Gušić održala je Katarina Krpan, hrvatska pijanistica i pedagoginja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Nakon nje, u ožujku je slijedio recital slavnog ruskog pijanista, laureata natjecanja «Čajkovski» Nikolaia Demidenka, koji je srca zagrebačke publike recitalom za pamćenje. Predzadnji koncert u sezoni održao je pobjednik meuđunarodnih natjecanja «Gina Bachauer» i Sydney International Piano Competition Andrej Gugnin a sezonu je zatvorio naš najuspješniji pijanist mlađe generacije, jedini sa ovih prostora finalist «Fryderyk Chopin» natjecanja u Varšavi i laureat «Queen Elisabeth» natjecanja u Bruxellesu, Aljoša Jurinić, koji je svoj recital posvetio Branki Musulin.

Otvorenje sezone 2017./2018. u listopadu 2017. godine trebao je otvoriti iznimno uspješni mladi hrvatski pijanist, orguljaš i skladatelj Bruno Vlahek recitalom posvećenom Stjepanu Radiću ali smo taj koncert morali otkazati zbog nedovoljnog sufinanciranja od strane Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport grada Zagreba. Tako će u studenom 2017. recital održati iznimno traženi mladi pijanist Inon Barnatan, Artist in Residence Newyorške filharmonije i time ćemo otvoriti novu sezonu.

U 2018. godini nastupila je u veljači najuspješnija hrvatska pijanistica sa inozemnom karijerom, Martina Filjak koja je recital posvetila svome ocu Ranku Filjaku. U ožujku je nastupio najuspješniji makedonski pijanist mlađe generacije, Dino Imeri, dok je u travnju na Pleyelu nastupio slavni Andrei Korobeinikov, ruski pijanist velike solističke i komorne karijere. Ciklus u sezoni 2017./2018. zatvorit će Petar Klasan, hrvatski pijanist i član Barenboim-Said fondacije i akademije.

2019. godine očekuju nas nastupi armensko-hrvatskog pijanista Rubena Dalibaltayana, Danijela Detoniija, slavnog ruskog pijanista Vadyma Kholodenka, izvanrednog izraelskog pijanista Borisa Giltburga, pobjednika “Queen Elisabeth” natjecanja u Bruxellesu te ruskog “čuda od dijeteta” Alexandra Malofeeva.

Bonus koncert dobit će besplatno pretplatnici ovog ciklusa – nastup najpoznatijih hrvatskih umjetnika, pijanista Aljoše Jurinića i gitarista Petrita Cekua.

Novost od sezone 2017./2018. je svakako i novi prostor održavanja ciklusa – Velika čitaonica Hrvatskog državnog arhiva Republike Hrvatske.

Dugoročni cilj jest održavanje smislenog i koncepcijski složenog pijanističkog ciklusa, na kojem bi nastupali najrenomiraniji hrvatski i inozemni pijanisti ali i mladi hrvatski pijanisti sa karijerom u usponu. Istodobno, jedan od ciljeva je i trajno obilježiti i ponovno oživjeti ime Svetislava Stančića u Zagrebu, gradu u kojem je djelovao cijeli život i ostavio duboke tragove u njegovom kulturnom životu.

Pod njegovim imenom, ovi koncerti postali su važan i nezaobilazni glazbeni događaji, koji su se ubrzo nakon otvaranja upisali već kao tradicija mnogobrojnoj zagrebačkoj i hrvatskoj publici, a inozemnim izvođačima sinonim zagrebačke i hrvatske kulture, te se ciklus trajno ucrtao na kulturnu kartu Zagreba i Europe. Također, ovaj ciklus postao je već nakon prve uspješne sezone u Europi i među kulturnim krugovima simbol grada Zagreba na području pijanizma. Potporom ovom ciklusu, Zagreb pokazuje da mu je stalo imati ciklus koncerata najviše razine, smislen i koncepcijski jasan, koji se ponosno može usporediti sa bilo kojim pijanističkim ciklusom najviše razine u Europi, nakon dugo godina. Također, bitan element je zasigurno i jedinstveni Pleyel, sada dio Zbirke klavira Danijela i Ljubomira Gašparovića, najveće i najvrijednije privatne zbirke povijesnih klavira u Hrvatskoj. Jasan koncept, dosadašnja iznimno uspješna realizacija, višestruko očuvanje hrvatske kulturne baštine te slavni inozemni pijanisti, od kojih su svi traženi po najvećim svjetskim pozornicama – sve su to snažni argumenti za dolazak na jedinstveni pijanistički ciklus.

Prethodne sezone

Provjerite kako je bilo prethodnih sezona jedinstvenog pijanističkog ciklusa koncerata Pleyel Svetislava Stančića!

Saznajte više

Pretplate i Ulaznice

Git prestis estruntibus as dolore dolorer uptaepu ditaquia veliquaectur aris sim

Saznajte više